Zrušení termínů očkování

Zrušení termínů očkování

centrální rezervační systém

Nejprodávanější zboží:

    
České roušky 50 ks České FFP2 respirátory Antigenní RychloTEST  Angigenní test ze slin  
České roušky a FFP2 respirátory

SZÚ stornoval seniorům termíny očkování. Chybí vakcíny

Státní zdravotní ústav (SZÚ), který funguje jako očkovací místo, stornuje všechny své termíny od 8. února na očkování pro seniory starší 80 let, kterým se podařilo přihlásit do rezervačního systému. Jako důvod uvedl nižší dodávky vakcín, které avizovalo ministerstvo zdravotnictví. Podle šéfa resortu Jana Blatného (za ANO) jde však o chybu očkovacího místa.

„Slyšel jsem o tom, ale není to problém centrálního systému. Muselo o tom rozhodnout očkovací místo. Jestli šlo o termíny, které byly s nějakým delším časovým odstupem, což jsme nedoporučovali, a teď zjistili, že na to nebudou mít vakcínu, mohlo se to stát,“ řekl Novinkám.

„Z mého pohledu je to chyba toho očkovacího místa,“ vzkázal na adresu SZÚ Blatný. Podle ministra by se měly termíny zájemcům nabízet maximálně s předstihem jednoho až dvou týdnů.

Rezervace termínů pro očkování byly oficiálně zahájeny v pátek 15. ledna, kdy se lidé mohli zaregistrovat na webu a rezervovat si případný vypsaný termín. Zbytek veřejnosti se měl začít registrovat 1. února, ale po oznámení o snížení dodávek premiér Andrej Babiš (ANO) uvedl, že to nyní považuje za zbytečné.

Ústav nepočítal s omezením dodávek

V den spuštění rezervačního systému se totiž zároveň objevily první informace o omezení dodávek vakcín od společnosti Pfizer, které kvůli zvýšení výrobních kapacit potrvá do poloviny února.

Podle mluvčí ústavu Kláry Dolákové však zařízení po celou dobu vycházelo z počtu dodávek, které mělo přislíbeno, a jakmile se objevily informace o jejich krácení, termíny se začaly rušit. „V rámci rezervačního systému byly dočasně stornovány rezervace od 8. února 2021, přesný počet zarezervovaných termínů nám není znám,“ řekla Novinkám.

Dále uvedla, že vzhledem k omezení počtu dodávek vakcín v příštích týdnech, které bylo signalizováno ze strany resortu, bylo zároveň dočasně pozastaveno přihlašování do rezervačního systému.

V případě, že by došlo ke změně, nabídne podle jejích slov ústav okamžitě volné termíny. „Figurujeme v tom jenom jako ten, kdo očkuje, a nikoli spravuje rezervačním systém,“ dodala Doláková.Státní zdravotní ústav se v médiích v souvislosti s očkováním již objevil. Zařízení se zhruba 450 zaměstnanci dostalo koncem loňského roku 975 dávek vakcíny proti covidu-19 a pokyn, aby očkovalo co nejrychleji. Z toho důvodu však podle Seznam Zpráv dostali vakcínu i zaměstnanci a jejich příbuzní. Kvůli postupu při očkování následně rezignoval jeho ředitel Pavel Březovský.

ZDROJ: https://www.novinky.cz/domaci/clanek/szu-stornoval-seniorum-terminy-ockovani-chybi-vakciny-40348887

 

34 Odpovědi

  1. J . Kulha napsal:

    Dobrý den.
    Proč napsat komentář ? Čeho a komu ? Vy hybatelé, kteří rozhodujete o Našem zdraví, jestli se umíte stydět – můžete začít. Mohli jste objednat vakcíny tam, kde jsou lidé rovní a dodrží slovo.

  2. Eva Pokorná napsal:

    Právě jsem si pročetla návod k registraci pro osoby starší 80ti let. S počítačem pracuji od roku 1991, ale i pro mě je tento postup zbytečně komplikovaný a matoucí. Jako by někomu záleželo na tom, aby se objednalo co nejméně důchodců. Navíc i těm co se to podařilo byly některým termíny zrušeny! I tak se dá řešit budoucí krize důchodového systému. Optimální by byl pro osoby starší 65ti let papírový formulář potvrzený ošetřujícím lékařem s vypsáním rizikových onemocnění včetně anafylaktických šoků i alergií a odeslaný přímo do místního očkovacího centra. Konečně i po úspěšném naočkování člověk zřejmě nebude chráněný proti opakované nákaze a dalším mutacím covidu. Děláte si z nás blázny?

  3. Jan Kopřiva napsal:

    Příběh: při registraci mé matky (86let) jsem ji ze zoufalství registroval na třech telefonech (machři ajťáci zapoměli ohlídat počet registrací na jedno rodné číslo). Myslel jsem si, že budu mít větší šanci na úspěch. Nakonec mi praskly nervy a zarezervoval jsem termín do Hradce Králové, i když jsem z Broumova (80km). Mailem mi řišly dva termíny (1. očkování v polovině března). Náchod byl v tu dobu nepřístupný. Vzhledem ke zdravotnímu stavu matky jsem se rozhodl, že změním preferované místo očkování na Náchod. Zrušil jsem tedy rezervaci v HK – potvrzení o zrušení přišlo obratem – a ponořil se do rezervačního systému páně Dzurily aby se o mě pokusil opět infarkt. SYSTÉM mi hlásí, že mám čekat na SMS s termínem (samo že do HK). Na lince 1221 byla milá slečna okamžitě „v obraze“. Měl jsem dotaz, jak zrušit REGISTRACI a ono to NEJDE. Chci zruši všechny tři registrace a matku zaregistrovat jen jednou a dát si preferované místo Náchod. N E J D E TO. Bureš přitom chce navrhnout Dzurilu na státní vyznamenání. Doufám, že k tomu nedostane příležitost a tento diamantový mozek, který nám nutí Rezervatic sebraný někde na Aljašce a sloužící k rezevování letenek půjde někam, kde nebude prudit seniory. Dělají si z nás blázny, (bohužel).

  4. Jan Novák napsal:

    Mám stejný problém jako pan J. Kopřiva. Chci se odhlásit z registračního systému, ale nikdo mi nedokáže poradit, jak to provést! Psal jsem i na MZ ! Odpověď žádná! Vládne zde zmatek a chaos!!

    • Miluše Blahutová napsal:

      Volala jsem na 1221, musí být klapka 2 /jinde poskytli informaci, že to nejde/, paní vyplní formulář s údaji příjmení, jméno, rodné číslo, telefon a důvod vyřazení /imobilita/ a pošle ho na Ministerstvo zdravotnictví – operace vyřazení dle sdělení trvá cca 48 hodin.

      • Tomáš napsal:

        Paní Blahutova. Velmi děkuji za doporučení. Matku jsem, aspoň doufám, ze systému odhlásil, aby ji mohl očkovat její praktik.

  5. Martina napsal:

    Matka se chce očkovat u svého praktika, je zaregistrována zde, v centrální databázi, což je na překážku…Jak zrušit registraci?

    • Mirek napsal:

      Zavolat na 1221 a nahlasit potřebné udaje k odhlášení

    • Stanislava Ruprechtova napsal:

      Dobrý den,jsem zaregistrována v centrální databázi na očkování proti covidu-19,ale nově teď přišla možnost se nechat očkovat u svého praktika.Nevim jak tu rezervaci zrušit.Nejak se mi to nedaří.Dekuji Ruprechtova

    • Helena Kožená napsal:

      Mám stejný problém s otcem ten nevydrží cestu cca 50 km + zpět a proto bych očkování přesunula k praktickému lékaři v místě bydliště.

      Jak zrušit registraci, když na tel.č. INFORMACE se nelze dovolat?

    • Anna Houfková napsal:

      Dobrý den, mám úplně stejný problém. Nemáte někdo zkušenosti s voláním na infolinku, zda-li to má ohledně zrušení registrace smysl?

    • Tomáš napsal:

      Volejte 1221, a zvolte pak 2/jinde poskytli informaci, že to nejde/, paní vyplní formulář s údaji příjmení, jméno, rodné číslo, telefon a důvod vyřazení /imobilita/ a pošle ho na Ministerstvo zdravotnictví – operace vyřazení dle sdělení trvá cca 48 hodin.

  6. hana napsal:

    Mám stejný problém. Jak zrušit rezervaci imobilní matky? Na rezervačním portále je napsáno doporučení, že to nemám dělat. Ale ono to ani nejde!

  7. Peter napsal:

    zrušení jde velice těžko…očkovací centrum to nedělá,jedině kontaktovat helpdesk.registry@uzis.cz nebo telefon 222 269 999 což je Technický helpdesk UZIS.Ale nic nezaručuji

    • NN napsal:

      Dobrý den,

      Technický helpdesk ÚZIS nemá v kompetenci rušení rezervací na očkování, které byly uskutečněny prostřednictvím Centrálního rezervačního systému. Obracejte se na linku 1221.

  8. Arnošt Kukačka napsal:

    Dne 1.3.2021 jsem se přihlásil do centrálního registru očkování proti covidu 19. Byl jsem zaregistrován (PIN pro přístup 117120). Protože je mi více jak 70 let a měl jsem za týden odjet do lázní, zeptal jsem se své praktické lékařky, zda bude též provádět očkování, odpověděla mi, že mohu ihned přijít a dne 2.3. mi aplikovala vakcínu AstraZeneta. Od té doby se snažím původní registraci ze dne 1.3. zrušit a nedaří se mi to. Můžete poradit ?

  9. Balátová Magdalena napsal:

    Dobrý den,
    potřebuji zrušit registraci na očkování u obou prarodičů,chtějí se naočkovat u svého praktika,můžete mi poradit,jak na to?

    Děkuji Balátová

    • Dagmar Mixová napsal:

      Potřebuji zrušit registraci na covid-19. Jako důvod uvádím registraci již zajistila paní doktorka.

      Jsem v domově seniorů a doktorka dojíždí pouze ve čtvrtek, takže jsem nevěděla o její zaregistrování.
      Mixová Dagmar

      • Dagmar Mixová napsal:

        Potřebuji zrušit registraci na covid-19. Jako důvod uvádím dvojí registr. Jeden od pí. doktorky
        a druhý registroval na moje jméno syn. Děkuji Mixová.
        Jsem v domově seniorů.

        • Irena vávrová napsal:

          Dobrý den,dcera zaregistrovala manžela na registr očkování,ale mezi tím nás paní doktorka pozvala na očkování.Jak a kde můžu
          manzela na registru očkování zrušit.Děkuji za odpověď.
          S pozdravem
          Vávrová

  10. Zdenek REŠKA napsal:

    dobry den chci se odhlasit z cenralniho registru dik za radu

  11. Dagmar Mixová napsal:

    zrušit registraci.

  12. Šťastná napsal:

    Dobrý den, děkuji všem, kteří v komentářích radí se zrušením registrace. Otec se zaregistroval přes linku 1221 – v nejbližším místě očkování, které je v jiném kraji a vzdáleném cca 40 km. Pak přišla možnost naočkování u praktického lékaře. Když jsem zavolala na linku 1221 a zvolila 6, tak mi paní řekla, že to nelze, i když paní při registraci otci řekla, že to možné je. Vaše rada volat 1221, a pak zvolit 2 opravdu funguje. Velice příjemná a ochotná paní vyplnila formulář s údaji jméno, příjmení, rodné číslo, telefon a důvod vyřazení /imobilita/ Ještě jednou děkuji.

  13. Lucie napsal:

    Chtěla jsem pro maminku změnit jen místo očkování, ne zrušit rezervaci, ale ani TO NEJDE. A už vůbec ne elektronicky. Jediný způsob je prý vytvořit novou registraci. Takže bude mít registrace dvě. Opravdu tento systém nechápu.

  14. Vlastislav Švehla napsal:

    Dobrý den,
    dle infolinky na čísle 1221 lze registraci změnit tak, že nevyužijete PIN 2 který je vám zaslán SMS a tím se automaticky registrace na očkování ruší a můžete využít očkování na Covid – 19 např. u praktika.

  15. Jaromir Fiala napsal:

    Dobrý den,
    zaregistroval jsem maminku na očkování. Očkování proběhlo, certifikát přišel ale já ho hned neodhesloval kodem který také přišel, a nyní už nefunguje. Můžete mi prosím poradit jak získat nový kód, nebo certifikát? Děkuji Fiala.

  16. MIROSLAV napsal:

    Manželka má 70 let .Zaregistroval jsem ji do registru,ale ,že jsme dlouho čekali tak jsem zaregistroval znovu.Dnes přišel pin 2 kod a z důvodu dvojí registrace ji nemůžu dokončit .JAK DÁL .

  17. Milan napsal:

    Právě jsem zkusil odregistraci přes linku 1221, klapka 2, a jde to bez problémů. Jen se vyptají na Vaše údaje a do 48 hodin zmizíte z registru. Já to dělal z důvodu nabídky očkování obvodním lékařem.

  18. Renata napsal:

    Zkusila jsem zrušit registraci ze systému dle instrukcí zde na stránkách. Zavolala jsem na číslo 1221 klapka 2 a po vysvětlení situace mi pán ochotně oba rodiče odhlásil. Stačilo pouze uvést číslo pojištěnce (rč). Jednoduché a rychlé. Děkuji za tip 😉

  19. Kamil Kubiena napsal:

    Pokud se potřebujete přeregistrovat z očkovacího centra NSP Karviná Ráj Vydmuchov, tak přes linku 1221 kl.2 Přeregistroval jsem se telefonicky pomocí operátora do očkovacího centra v Havířově a do 5 minut mi přišel PIN2 na registraci volného termínu. Dovolená je o krok blíže :)) ….

  20. Jana Holečková napsal:

    Musím posunout druhé očkování ,z důvodu operace Aneurozma.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *