Očkování seniorů nad 70 let

Očkování seniorů nad 70 let

Očkování seniorů nad 70 let – Návod

Očkování seniorů nad 70 let – Návod

Očkování pro seniory 70+: Návod, jak se přihlásit.

Očkování proti covidu postoupilo do další fáze. Dneškem mohou termín na „včeličku“ získat lidi nad 70 let, kterých je u nás přes milion. Je registrační systém na takový nápor připraven? A poučil se stát od ledna, kdy registraci seniorů starších 80 let provázela řada problémů? Na to a více se Blesk zeptal vládního zmocněnce pro IT Vladimíra Dzurilly (38). A jak to dle prvních údajů z pondělka vypadá, k jistému poučení opravdu došlo.

K očkování proti covidu-19 se dnes mohou přes web ministerstva zdravotnictví začít hlásit lidé nad 70 let. Registrovat se, a v případě dostatku vakcíny si i rovnou rezervovat termín, mohou do očkovacích míst v nemocnicích nebo na dalších místech. Od soboty se do systému mohou hlásit také učitelé, za první den jich to udělalo přes 100 000.

„Prvních 100 000 lidí nad 70 let se zaregistrovalo pro očkování. Děkujeme,“ uvedl v 10:42 na twitteru tým Chytré karantény.

Jak postupovat? Registrace seniorů 70+ na očkování je tu: Jak postupovat? 

✔ Na webu lidé nejprve vyplní telefonní číslo, kam jim přijde SMS zprávou kód. Po jeho zadání se mohou k očkování registrovat.

✔ Formulář vyžaduje vyplnění jména, adresy, kódu zdravotní pojišťovny a čísla pojištěnce, které u českých občanů odpovídá rodnému číslo.

✔ Vyberete si také ze seznamu očkovacích míst to, kde se chtějí nechat očkovat. Až bude na jejich preferovaném místě volný termín, přijde druhá SMS zpráva s kódem, který umožní termín zarezervovat.

✔ Od odeslání zprávy je třeba kód využít do 72 hodin.

✔ Další variantou registrace je telefonát na linku 1221.

Vládní zmocněněc Dzurilla: Nechali jsme navýšit kapacity

Blesk: Při lednové registraci seniorů nad 80 let byl problém se zasláním PIN kódů. Ten buď chodil pozdě, nebo vůbec. Jak máte vyřešeno toto?

Vladimír Dzurilla: Je to nastaveno tak, jak to bylo minule. Máme vysoutěženou firmu ATS Praha, která toto celé pro nás řeší, a ano, nechali jsme navýšit kapacity. A to už od soboty, kdy se mohou registrovat na očkování učitelé, takže situace by se neměla opakovat.

Bude tedy fungovat systém bez problémů?

Kromě velkého zátěžového testu probíhal také bezpečnostní test. A já věřím, že systém to zvládne, protože jak jsme to navrhovali a průběžně testovali, tak jsme vychytali všechny mouchy. Stránka by tedy měla normálně fungovat.

Co se v registračním systému změnilo?

Přidali jsme několik nových funkcí, ale pro občana se nic nemění. Jedině to, že systém pustí občany z kategorie 70+. Bez ní by se totiž nemohli tito lidé hlásit. Program je rozšířen o validaci rodných čísel spadající do této kategorie.

Jaké další nové funkce má?

Měli jsme více požadavků, a to jak z očkovacích center, tedy z krajů, pak z ministerstva zdravotnictví a také od nás vývojářů. Všechny mouchy jsme vychytali. Kromě kategorie 70+ to je přidání a propojení s praktiky a učiteli. Pedagogové se totiž mohou registrovat pomocí unikátního kódu, který jim dalo ministerstvo školství.

Nadále tedy platí, že občan bude muset vyplnit registraci a přihlásit se v několika krocích?

Ano, je to tak, v tom systému se nic jiného nezměnilo. Není ale důležité být prvním registrovaným, pořadí se totiž bude určovat podle věku.

„Termín nemůžeme ovlivnit“

Pro registraci bude nadále nutné potřebovat PIN kód, který přijde na zadané telefonní číslo?

Přesně tak, číslo bude nutné opět zadávat na začátku registrace, a pokud to celé občan projde, tak na konci mu na to samé telefonní číslo přijde potvrzení, případně výzva k dostavení se na očkování.

A kdy dostanou první lidé nad 70 let termín?

Bude záležet na dostupnosti vakcíny v jednotlivých očkovacích centrech. To my už nemůžeme ovlivnit.

Jak na rezervaci termínu očkování?

Jak na rezervaci termínu očkování? | Inforgrafika Blesku

ZDROJ https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-koronavirus/670961/ockovani-pro-seniory-70-navod-jak-se-prihlasit-jiz-100-tisic-lidi-se-registrovalo.html

 

29 Odpovědi

  1. Jan Jáci napsal:

    Nedaří se přihlásit.

  2. Jiří Vítek napsal:

    Celý den se nelze registrovat, ani přes linku 1221.

  3. Bednář Milan napsal:

    Dcera nás přihlásila na očkováni do Pardubic č.798898 a stále se nic neděje. Prosím o odpověď Milan

  4. Josef Beneš napsal:

    Registrace seniorů na očkování je zbytečně složitá. Místo „pindalismu“ máte rovnou uveřejnit tabulku, resp. požadavkový list na očkování, kde obyčejný člověk uvede jméno, adresu, a telefon. Proč to někdo dělá zbytečně složité!!!!
    Já prodělal očkování včera (zařizoval mě to syn). Teď sháním návod na registraci mého bratra a jeho ženy (71 a 78 let), jenže je to tak pitomně složité a nepřehledné, že jsem rozpálený doběla. Kdo to proboha vymyslel?!

  5. Gabriela Vosmanská napsal:

    V pátek 5.3. dopoledne jsem obdržela SMS-ku s Pin 2 a výzvou, že si mám rezervovat termín do 8.3.2021 18:00 hodin
    Už v pátek dopoledne při otevření systému tam byla zpráva, že termíny jsou obsazeny. Dnes už je tam zpráva, že máme čekat na další SMS s výzvou k registraci ( jedná se o FN Brno- Bohunice očkovací centrum Výstaviště).
    Někde jsem se dočetla, že když 3 krát nevyužijete možnost rezervace, tak propadá registrace. Což se takto může stát i bez mého zavinění. Nehledě na to, že bych ráda (je mně 77 let) šla na očkování co nejdříve. Jaké je řešení?

  6. Květoslav Prokeš napsal:

    Mám totožnou zkušenost pro očkovací centrum Výstaviště jako paní Gabriela Vosmanská.
    Systém mi soustavně odpovídá: „Termíny na následující dny jsou obsazeny.“
    Systém mě upozorňuje, že mi propadne 72 hodinový termín. Ale výsledek je stále stejný – termíny jsou obsazeny.
    Chybí instrukce jak postupovat když má očkovací místo obsazené termíny, nebo nemá vakcíny !!! Taková situace se snad dala očekávat.
    Po propadnutí termínu se vrátím na začátek k opakované registraci ? Nebo ?
    Prosím o odpověď

  7. Helena Hornakova napsal:

    Zaregistrovala jsem se, ale nepřišla mi potvrzovací SMS ani po týdnu. Je registrace platná? Mám čekat na potvrzení registrace ? Jak dlouho? Je mi 79 let.

  8. Pantsiosova napsal:

    Obdobné viz p.Vosmanska přišel pin2 s kódem na rezervaci,kterou jsem hned provedla,dokonce přišlo oznámení s dnem i časem na očkování také na výstavišti,SMS však záhadně zmizela a poté přišla SMS, že 6.3.do 18hod.je nutná nová rezervace, což jsem provedla a 8.3.prisla SMS, že je vše obsazeno a že přijde zpráva,jakmile se uvolní termín,vyřizovala jsem to pro manžela a již tomu nerozumím, takže musíme čekat, navíc jsem volala na 1221,o radu a bylo mi řečeno, že přišla výzva již potřetí k rezervací, což není pravda,paní mi slíbila,že to nechá prošetřit a dá mi vědět,tak budu čekat, protože si s tím sama neporadím, takže je v tom opravdu asi bordel a starší lidé jsou z toho zmateni, nerozumím tomu, že vše musí být tak složité, už jsem z toho dost otrávená a to ještě další problém s certifikátem,jak jsem četla od lidí výše

  9. Josef Javořík napsal:

    1.3. jsem se zaregistroval k očkování proti Covid 19 , ale marně čekám na PIN 2………….
    Po telefonu na 1221 mi řekli,že na PIN 2 můžu čekat pár dní až týden,takže dnes je to 9.den a já stále čekám a čekám……

  10. Zuzana Roučková napsal:

    Je možné někde na serveru Centrálního rezervačního systému ověřit platnost rezervace ?
    Neradi bychom čekali na zaslání kódu pin2 celý měsíc a více, abychom se pak dozvěděli, že rezervace již není platná.

  11. Iveta Nováková napsal:

    Jakým způsobem zrušit registraci do registru se už nedostaneme , na 1221 jsme již několikrát volali ,slíbili že to zařídí. Nezařídili !!!! Maminka je imobilní a obvodní lékař si ji nemůže zaregistrovat.

  12. marta napsal:

    Dne 1. 3. v 8.oo hod. jsem se zaregistrovala, k dnešnímu dni jsem neobdržela žádnou zprávu s termínem. Obvodní lékařka by byla ochotná mně naočkovat. Tak jsem požádala o zrušení registrace na tel.1221, kde mi sdělili že odhlášení z registrace trvá tři dny. Do té doby mně paní doktorka nenaočkuje, nebo už nebude mít vakcínu. Nevím co je na tom tak zdlouhavého v dnešní době počítačů a techniky. Stali jsme se rukojmí REGISTRU OČKOVÁNÍ COVID. Je to prostě jeden velký nepořádek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  13. V. Sonnberg napsal:

    V rezervačním programu (https://rezervace.mzcr.cz) je pro uživatele (klienty) nepříjemná a matoucí chyba.
    Vyberu si termín očkování (den a hodinu) a kliknu na tlačítko „Rezervovat“. Může nastat situace, kdy místo rezervace naskočí hláška ve velkém oranžovém pásu v tom smyslu, že Váš termín je již obsazen a že si máte vybrat nový termín. To by bylo v pořádku (i když vidíte, že program nabízí již obsazené (rezervované) termíny.
    Vybíráte si další a další dny a hodiny, a stále je všechno obsazeno. K oranžově rámované hlášce přibývají další hlášky, tentokrát v červených pruzích, že Váš termín je již obsazen a že si máte vybrat nový termín. Rekapitulace na konci uvádí rezervaci pro „0 osob“.
    Ale ve skutečnosti mohou být tyto Vámi vybrané termíny volné. Prostě program, po první správné hlášce o obsazenosti termínu, tam nechává tuto hlášku (tyto hlášky) viset i pro všechny další vámi vybírané termíny, ať jsou volné nebo obsazené.
    Takže rada: Ignorujte tyto hlášky o obsazenosti Vámi vybraného termínu a klikněte na tlačítko „Rezervovat“. Pak se teprve dozvíte jestli byl termín opravdu volný nebo ne. Pokud byl volný, zobrazí se Vám ihned potvrzení o platné rezervaci.

  14. Josef Frydecky napsal:

    sef

  15. Sylva Lepičová napsal:

    Mám stejnou zkušenost v Mladé Boleslavi. Po obdržení PIN2 jsem reagovala ihned, ale narazila jsem na zprávu, že je vše obsazené. Dnes mi přšla SMS, abych si zabukovala termín očkování a to jsem udělala. Po žádné volbě termínu nedošlo k rezervaci, že je termín zřejmě plný??? Jak postupovat v tomto případě, se nikde nedozvíte. Jsem z toho už fakt hodně naštvaná.

  16. Jaroslav Ott napsal:

    Přihlásil jsem se 1.3.2021-nad 70 let na první PIN,zatím žádná odezva,mohu někde zjistit zda jsem ,,v pořadí“!

  17. Iva napsal:

    Taky jsem přihlásila tatinka 2.3. A prisla po 10 dnech ať vyberu jiné místo. Vybrala jsem místo kde zveřejnili informaci, že nebudou mít tento týden koho očkovat a přesto se nikdo neozval!!! Takhle budem zavření v okresech jestě několik měsíců!!!!!

  18. Alex. napsal:

    1.3.2021 jsem sebe+manželku zaregistroval na očkování proti covidu 19.Registrace 70+proběhla bez problému rychle na první pokus.Ale co dál??,,potvrzení že jsme registrováni žádné,odezva z registračního nebo očkovacího centra taky žádná. Pokusil jsem se zaregistrovat u praktické lékařky,její odpověď nejprve ANO,vzápětí mail že jsme registrováni centrálně tím pádem je jí líto.Dnes je 18.3.21 v TV zdělení očkování max do 15 dnů,asi neumějí počítat.Kdyby alespoň byla možnost to zaregistrování zrušit.

  19. Margita Čížová napsal:

    Mám stejný problém.1.3.2021 jsem se zaregistrovala,ale dodnes mi nepřišel PIN 2,abych si vybrala termín.Nevím ,proč bych se nemohla odhlásit z centrálního registru a zaregistrovat se u obvodní lékářky,když ta očkuje.

  20. Lenka Hubálkova napsal:

    Dne 1.3. 2021 zaregistrovaný 2 osoby. Potvrzující SMS nebyla doposud doručená. Lze uplatnit zpětně přednost s ohledem na zdravotní stav? Dne 1.3. 2021 to možné nebylo.

  21. Marta Hubáčková napsal:

    1.3.2021 jsem se zaregistrovala na očkování proti covidu 19. Registrace 70+ proběhla v pořádku, ale od té, což je 20 dnů již žádný PIN 2 nepřišel. Takže, kde se mám informovat, jsem z Uherského Hradiště, jestli jsem vůbec registrovaná.

  22. Marta Hubáčková napsal:

    1.3.2021 jsem se zaregistrovala 70+ na očkování proti covidu 19, vše proběhlo v pořádku, ale od této doby – 21 dnů už nic se neděje. Nevím jestli jsem registrovaná nebo něco není ok. V mém okruhu lidí i mladších než jsem já, už očkování proběhlo. Kde se mám informovat, jsem z Uherského Hradiště.

  23. Josef Šulc napsal:

    Zaregistrovali jsme se s manželkou 1.3.2021. Manželce přišel druhý PIN, ale mně ne. Jsem zaregistrovaný nebo ne.

  24. Jarmila Rousová napsal:

    1.3.2021 jsem se zaregistrovala s manželem (oba 70+) na očkování proti covidu 19. Očkovací místo ÚVN Praha. Zatím nám nepřišel žádný PIN 2. Nevíme, zda registrace proběhla v pořádku, a kde se nacházíme v pomyslné frontě čekatelů na termín očkování. Lze to nějak zjistit?
    Předem vám děkuji za odpověď.

  25. xxxx napsal:

    Nač máte vytvořené toto okénko, když naň neodpovídáte. To chcete lidi dále štvát ?
    Nač vypisovat „jméno“, „e-mail“ a dokonce „WEBOVOU STRÁNKU“, kterou někdo ani nemá.
    Vždyť je to na … nic, pořád stejný bord…

  26. xxxx napsal:

    Pořád stejný bor…, nikdo nic neví, nikdo za nic neodpovídá, čekejte, až dojde PIN 2, ale neřeknou, jestli jste vůbec registrovaný, protože velice špatný program, ale odměny budou, že?
    Bude sčítání lidu, stejnou měrou Vám odpovíme.

  27. Y napsal:

    Pořád stejný bor…, nikdo nic neví, nikdo za nic neodpovídá, čekejte, až dojde PIN 2, ale neřeknou, jestli jste vůbec registrovaný, protože velice špatný program, ale odměny budou, že?
    Bude sčítání lidu, stejnou měrou Vám odpovíme.

  28. L.Vejdovská napsal:

    Dne 1.3.2021 jsem se zaregistrovala na 70′ vše proběhlo podle mého v pořádku. Dnes je 27.3.2021 a nikdo ještě neposlal slíbený 2.pin. Teď se ve správách objevilo ,že budou očkovat 65 chroniky. To už máme tolik vakcín? Kdo mi dá vědět ?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *